Om lägret

HAIS friidrottsskola

Ungdomar födda 2011-2018

Friidrottsskolan är ett dagläger för barn och ungdomar födda år 2011-2018. Under en vecka får deltagarna en unik chans att prova på friidrottens olika grenar under ledning av våra engagerade ledare. Utöver friidrotten kommer vi vara på flera skogsäventyr. Vi är också noga med att göra plats för gemenskap och att skapa nya vänskapsrelationer i grupperna. Sista dagen på friidrottsskolan fyller vi med olika friidrottsinspirerade tävlingar och utmaningar samt medalj- och diplomutdelning till alla deltagare.

Friidrottsveckor

Ungdomar födda 2011-2013

Under samtliga veckor, 25, 26, 27 och 28, kommer vi i år att erbjuda ungdomar som tränar friidrott i HAIS (eller annan friidrottsförening) och är födda 2011-2013 en möjlighet att anmäla sig till ett uppskattat koncept som vi kallar HAIS Friidrottsvecka. Priset, samt allt som ingår, förblir detsamma men dagsupplägget kommer mer att likna ett träningsläger där vi fokuserar på friidrottens grenar på en djupare, och mer individuell, nivå.

Deltagande i detta tillägg är INTE resultat – eller prestationsbaserat. Våra ledare är där för att hjälpa varje individ att utvecklas, oavsett prestationsnivå.

Anmälan till HAIS friidrottsvecka

Anmälan till HAIS friidrottsveckor görs på samma sätt som till den "vanliga friidrottsskolan", dvs via länk här på hemsidan. Några veckor innan start kontaktar vi alla anmälda medlemmar födda år 2011–2013 med en förfrågan om man önskar gå vanliga upplägget eller "HAIS Friidrottsvecka".

Frågor tas gärna emot på friidrottsskolan@huddingeais.se

Exempel på hur en dag kan se ut:

Morgon:

• Samling 09.00 med upprop och avprickning
  • Friidrott – höjdhopp eller längdhopp

Förmiddag:

• Mellanmål
  • Friidrott – höjdhopp eller längdhopp
  • Lunch
  • Rast – fri lek ca 30minuter - 1 timme

Eftermiddag:

• Lek tillsammans med flera grupper, tex leken ”Flaggan”